Ke stažení
Publikace, překlady a výstupy Partnerství
Role zřizovatele školy v zemích s vynikajícími vzdělávacími výsledky a rovnými šancemi
Studie popisuje roli zřizovatelů škol ve vybraných zemích, kterým se daří dosahovat lepších vzdělávacích výsledků, wellbeingu a rovných šancí žáků než v České republice. Publikaci si můžete přečíst nebo stáhnout na tomto odkazu.
Partnerství pro vzdělávání 2030+ po dvou letech
Kam jsme dospěli ve spolupráci na zlepšování vzdělávacích výsledků, wellbeingu a rovných šancí dětí Publikaci si můžete přečíst nebo stáhnout na tomto odkazu. Tiskovou zprávu k vydání publikace si můžete přečíst zde.
Infoleták o Partnerství pro vzdělávání 2030+
Infoleták o Partnerství 2030+ si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.
Wellbeing ve vzdělávání – Analýza vybraných zahraničních vzdělávacích systémů
Studii si můžete přečíst nebo stáhnout na tomto odkazu.
Společenství obcí: potenciální úspory z rozsahu a dopad na snížení administrativní zátěže ředitelů škol
Studii si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu. Tiskovou zprávu ke studii si přečtěte na tomto odkazu.
Michael Fullan: Volba nesprávných hybných sil pro celosystémovou reformu
Přinášíme vám překlad klíčové studie Michela Fullana. Tiskovou zprávu k vydání překladu najdete zde. Před přečtením této studie Vám doporučujeme seznámit se s další klíčovou publikací Michaela Fullana, a to českým překladem studie Správné hybné síly pro úspěch...
Indikátory pro vyhodnocování klíčových výsledků vzdělávacího systému ČR
V této publikaci se seznámíte s kontextem indikátorové soustavy a implikacemi pro veřejnou politiku, návrhem klíčových indikátorů, procesem projednávání indikátorů v Partnerství 2030+ a samozřejmě také se schválenými indikátory Partnerství 2030+. Stažení PDF...
Systémy přípravy, vzdělávání a podpory ředitelů škol ve vybraných zemích
Rešerše se zaměřuje na problematiku přípravy, vzdělávání a podpory ředitelů v pěti vybraných zemích (Kanada, USA, Austrálie, Nizozemsko, Estonsko). Systémy nejen popisuje, ale také porovnává. Stáhnout PDF soubor
Indikátory Partnerství pro vzdělávání 2030+
V tomto dokumentu představujeme přehled indikátorů pro účely Partnerství pro vzdělávání 2030+. Indikátory schválila Rada Partnerství 2030+ dne 12. 1. 2022. Stáhnout PDF dokument
Michael Fullan: Správné hybné síly pro úspěch systému jako celku
Michael Fullan pojmenovává v přeložené studii důvody, proč se v posledních desetiletích nedaří dosáhnout systémové změny v systému vzdělávání, který považuje za zastaralý. Především ale navrhuje, jak změnit paradigma a díky tomu skutečně dosáhnout reformy vzdělávacího...
Těšíme se do školy
Materiál nabízí rady a tipy, jak co nejlépe podpořit postupný návrat žáků do škol po prvním covidovém plošném uzavření škol. Stáhnout PDF soubor
Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření
Publikace shrnuje výstupy a zkušenosti z prvního roku Partnerství pro vzdělávání 2030+. Stáhnout PDF soubor
Arnošt Veselý: Střední článek ve vzdělávání: vymezení pojmu, přístupy a implikace pro vzdělávací politiku
Studie Arnošta Veselého Střední článek ve vzdělávání: vymezení pojmu, přístupy a implikace pro vzdělávací politiku vyšla v rámci Partnerství 2030+ v časopisu Orbis scholae. Střední článek podpory nebo řízení je jedním z nejdiskutovanějších pojmů současné vzdělávací...
Podrobné výsledky průzkumu „Wellbeing ve vzdělávání“
Materiál přináší podrobné výsledky průzkumu Wellbeing ve vzdělávání, který v srpnu 2021 uspořádalo Partnerství 2030+ ve spolupráci s agenturou STEM mezi řediteli českých veřejných základních škol. Stáhnout PDF soubor
Prezentace výsledků průzkumu „Wellbeing ve vzdělávání“
Materiál přináší shrnutí výsledků průzkumu Wellbeing ve vzdělávání, který v srpnu 2021 uspořádalo Partnerství 2030+ ve spolupráci s agenturou STEM mezi řediteli českých veřejných základních škol. Stažení PDF souboru
Oblasti podpory wellbeingu
Publikace popisuje ukazatele dobré praxe školy a příklady opatření v oblasti Kultura a prostředí, Učení a Partnerství a spolupráce. Stáhnout PDF soubor
Vzdělávací neúspěšnost a socioekonomické problémy ORP – Typologie obcí
Analýza vytváří typologii ORP podle toho, zda v nich problémy ve vzdělávání odpovídají sociální situaci v regionu (72 % regionů), či vzdělávání za sociálními podmínkami zaostává (14 %) nebo naopak překonává očekávání (14 %). Stáhnout PDF...
Výsledky veřejné konzultace ke střednímu článku
Materiál přináší podrobné výsledky veřejné konzultace na téma Jak nastavit střední článek, aby zlepšoval učení, wellbeing a rovné šance žáků?, která byla ve spolupráci s Technologickým centrem AV ČR realizována v dubnu a květnu 2021. Stáhnout PDF...
Prezentace hlavních výsledků veřejné konzultace ke střednímu článku
Materiál přináší hlavní výsledky veřejné konzultace na téma Jak nastavit střední článek, aby zlepšoval učení, wellbeing a rovné šance žáků?, která byla ve spolupráci s Technologickým centrem AV ČR realizována v dubnu a květnu 2021. Stáhnout PDF...
Shrnutí hlavních výsledků veřejné konzultace ke střednímu článku
Materiál přináší shrnutí hlavních výsledků veřejné konzultace na téma Jak nastavit střední článek, aby zlepšoval učení, wellbeing a rovné šance žáků?, která byla ve spolupráci s Technologickým centrem AV ČR realizována v dubnu a květnu 2021. Stáhnout PDF...
Sledování úrovně vzdělávání a wellbeingu ve vybraných zemích
Ve spolupráci s PAQ Research vydáváme srovnávací studii Sledování úrovně vzdělávání a wellbeingu ve vybraných zemích. Tento materiál popisuje, jak se v pěti vybraných zemích, které mají výborné výsledky v oblasti vzdělávání i wellbeingu žáků, měří výsledky vzdělávání...
Chceme lepší atmosféru ve školách aneb možnosti podpory wellbeingu
Přinášíme vám užitečné tipy a inspirace, které vzešly z ankety prováděné mezi členy Asociace ředitelů základních škol (AŘZŠ) v březnu a dubnu 2021. Anketa byla zaměřena mimo jiné na podporu wellbeingu v době distanční výuky a přípravu na návrat žáků do škol a byla...
Michael Fullan: Vedení ze středu. Systémová strategie
Přinášíme český překlad textu Michaela Fullana Vedení ze středu – Systémová strategie, který mimo jiné obsahuje celosvětově nejcitovanější definice „středního článku“ a systémové strategie „vedení ze středu“. Fullan v něm též uvádí praktické příklady ze dvou různých...
Rozšířená definice wellbeingu
Rozšířená definice wellbeingu a jeho jednotlivé oblasti. Stáhnout PDF soubor
Setkání lídrů k tématu wellbeingu ve vzdělávání
V tomto dokumentu jsou zachyceny názory účastníků 11. Setkání lídrů iniciativy Úspěch pro každého žáka na téma Wellbeing ve vzdělávání. Jak mu rozumíme a proč se mu věnovat? konaného on-line dne 22. září 2020. Stažení PDF souboru
Setkání lídrů k tématu středního článku
Tento dokument vznikl jako pilotní sonda předběžně mapující míru shody názorů na žádoucí podobu středního článku vedení školství. Slouží SKAV a jeho partnerům k přípravě širší a důkladnější odborné diskuse na toto klíčové téma Strategie 2030+. Stáhnout PDF...
Stanoviska Partnerství
Stanovisko Partnerství 2030+ k Hlavním směrům revize RVP pro základní vzdělávání
Stanovisko Partnerství 2030+ k Hlavním směrům revize RVP pro základní vzdělávání. Stažení PDF souboru
Stanovisko Partnerství 2030+ k podpoře wellbeingu v revidovaných RVP
Stanovisko Partnerství 2030+ k podpoře wellbeingu v revidovaných RVP. Stažení PDF souboru
Tiskové zprávy Partnerství
Tisková zpráva – Jak zlepšit kvalitu výuky na školách? Cestou je efektivnější správa škol
Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Jak zvládnout stres kolem vysvědčení
Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Co dělají jinak v zemích, kde žáci dosahují ve škole lepších výsledků? Publikujeme studii, která nabízí odpověď
Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Má-li se výuka na českých školách změnit k lepšímu, učitelé se musí vzdělávat společně, soustavně a nejlépe přímo ve škole, kde vyučují
Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Změní umělá inteligence české školy k nepoznání?
Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Přijímací zkoušky zatěžují zbytečným stresem. Je potřeba je změnit
Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.
Tisková zpráva k vydání publikace Partnerství pro vzdělávání 2030+ po dvou letech
Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Wellbeing ve škole: Hodnocení má žáky motivovat a zpětná vazba umí zázraky
Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Vydáváme publikaci, která analyzuje přístup k wellbeingu v pěti různých zemích. Co se od nich můžeme naučit?
Tiskovou zprávu si můžete přečíst na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Nová studie ukazuje cestu, jak osvobodit ředitele škol od administrativy, pomoci by mohly svazky obcí
Tiskovou zprávu si můžete přečíst na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Ředitelé škol jsou klíč nejen ke zvládnutí krizí
Tiskovou zprávu "Ředitelé škol jsou klíč nejen ke zvládnutí krizí, ale zejména ke zlepšování kvality učení žáků. Jak je zbavit přílišné administrativní zátěže?" si můžete přečíst na tomto odkazu.
Tisková zpráva – Vznik prvního Okresního partnerství pro vzdělávání 2030+ Brno – venkov
Tisková zpráva ke vzniku prvního Okresního partnerství pro vzdělávání 2030+ na území okresu Brno - venkov. TZ start okresního partnerství v JM kraji
Tisková zpráva k průzkumu „Wellbeing ve vzdělávání“
Pracovní skupina Wellbeing projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+ ve spolupráci se Stálou konferencí asociací ve vzdělávání (SKAV) představila výsledky průzkumu STEM na téma Wellbeing ve vzdělávání. Zjišťoval postoj ředitelů a ředitelek základních škol k wellbeingu...
Tisková zpráva – Vakuum mezi školami, zřizovateli a ministerstvem má vyplnit střední článek
Praha 28. ledna 2022 – Ministr školství Petr Gazdík přebírá Strategii 2030+ téměř přesně uprostřed prvního implementačního období. Na něm tedy bude, jak se podaří dokončit úkoly, které pro období 2021–2023 určil za priority jeho předchůdce v úřadu Robert Plaga. Patří...
Tisková zpráva k publikaci Systémy přípravy, vzdělávání a podpory ředitelů škol
Praha 17. února 2022 - Pět různých přístupů k ředitelské profesi popisuje publikace Systémy přípravy, vzdělávání a podpory ředitelů škol ve vybraných zemích, kterou vydává SKAV (Stálá konference asociací ve vzdělávání) v rámci Partnerství pro vzdělávání 2030+ a ve...
Tisková zpráva k TK Příprava ředitelů v Česku
Praha 21. února 2022 - Data ukazují, že ve výběru, vzdělávání a péči o ředitele škol má český vzdělávací systém velké rezervy. Osobnost ředitele a jeho schopnost řídit pedagogický tým má přitom přímý vliv na výsledky vzdělávání. Přibližně 25% vlivu školy na učení dětí...
Pozvánka na TK k průzkumu na téma Wellbeing ve vzdělávání
České děti si ve srovnání s vrstevníky z jiných zemí školu častěji spojují s negativními pocity, podobně jsou na tom i čeští učitelé. To ovlivňuje proces učení, pro který jsou psychická pohoda a duševní zdraví dětí a učitelů základní podmínkou. Přitom většina...
Tisková zpráva ke studijní cestě Partnerství 2030+ do Nizozemí
8. 11. 2021 - Projekt Partnerství pro vzdělávání 2030+ uspořádal studijní cestu do Nizozemí, které se zúčastnily tři desítky stakeholderů působících v různých oblastech českého vzdělávacího systému, od místní a státní správy, přes školy po neziskové organizace. Cílem...
TZ – Indikátory Partnerství pro vzdělávání 2030+
Indikátory Partnerství 2030+ umožní průběžně sledovat a vyhodnocovat dostupná data na národní i na regionální úrovni. Indikátory budou využívat například organizace, které se chtějí aktivně zapojit do spolupráce na Strategii 2030+ v rámci tzv. Okresních partnerství...
Tisková zpráva – K Partnerství 2030+ se připojilo šest nových organizací
Praha 17. června 2022 – Před dvěma lety podepsali zástupci sedmi partnerských organizací memorandum, které položilo základy pro Partnerství pro vzdělávání 2030+. Přihlásili se k cílům Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ jako k cestě, jak zvyšovat vzdělávání, které považují za základní podmínku pro rozvoj prosperující a soudržné společnosti. Již dva roky společně pracují na zlepšování učení dětí a na snižování nerovností.
Tisková zpráva – Michael Fullan: Volba nesprávných hybných sil pro celosystémovou reformu
Tisková zpráva k překladu textu Michaela Fullana Volba nesprávných hybných sil pro celosystémovou reformu. Stáhnout PDF soubor
Tisková zpráva – Michael Fullan: Správné hybné síly pro úspěch systému jako celku
Tisková zpráva k překladu studie Michaela Fullana Správné hybné síly pro úspěch systému jako celku. Stáhnout PDF soubor
Východiska Partnerství
Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+ (září 2022)
Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+ (září 2022). Stažení PDF souboru
Hodnoty, principy a kultura Partnerství 2030+
Hodnoty, principy a kultura Partnerství 2030+ Stažení PDF souboru.
Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+ (červen 2022)
Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+ (červen 2022). Stažení PDF souboru
Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+ (duben 2021)
Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+ (duben 2021). Stáhnout PDF soubor
Sdílené priority 2030+
Co je třeba zařídit, aby se všechny děti mohly učit naplno a s radostí? Stažení PDF souboru