Studie Arnošta Veselého Střední článek ve vzdělávání: vymezení pojmu, přístupy a implikace pro vzdělávací politiku vyšla v rámci Partnerství 2030+ v časopisu Orbis scholae. Střední článek podpory nebo řízení je jedním z nejdiskutovanějších pojmů současné vzdělávací politiky, a to nejen v kontextu České republiky. Článek Arnošta Veselého sleduje dva cíle: 1) probíhající debatu o SČ ukotvit v odborné literatuře a podat její základní přehled; 2) zpřesnit užívanou terminologii a vymezit různé významy pojmu SČ. Text vznikl v rámci projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+.
Role zřizovatele školy v zemích s vynikajícími vzdělávacími výsledky a rovnými šancemi
Studie popisuje roli zřizovatelů škol ve vybraných zemích, kterým se daří dosahovat lepších vzdělávacích výsledků, wellbeingu a rovných šancí žáků než v České republice. Publikaci si můžete přečíst nebo stáhnout na tomto odkazu.