Tisková zpráva k TK Příprava ředitelů v Česku

Tisková zpráva k TK Příprava ředitelů v Česku

Praha 21. února 2022 – Data ukazují, že ve výběru, vzdělávání a péči o ředitele škol má český vzdělávací systém velké rezervy. Osobnost ředitele a jeho schopnost řídit pedagogický tým má přitom přímý vliv na výsledky vzdělávání. Přibližně 25% vlivu školy na učení dětí je možné připsat právě kvalitě ředitele školy jakožto pedagogického lídra. Ze všech činností, kterým se ředitel školy při své práci věnuje, má přitom největší vliv na to, jak se děti učí, “řízení kvality výuky”. Jak jsme na tom ve srovnání se vzdělávacími systémy, které si daly za cíl podobné priority jako pro české školství nastavila Strategie 2030+?

Stažení PDF souboru

Další publikace, překlady a výstupy Partnerství

Partnerství pro vzdělávání 2030+ představilo první výsledky práce na návrhu efektivního školního poradenského pracoviště

Partnerství pro vzdělávání 2030+ uspořádalo akci Prevence, psychosociální podpora, cílená opatření, na které byly představeny první výstupy z přípravy návrhu efektivního školního poradenského pracoviště (ŠPP). Pracovní skupina Wellbeing složená z expertů a expertek z...

Partnerství pro vzdělávání 2030+ vítá nové partnery: AI dětem a Asociaci dobrovolných svazků obcí

Partnerství pro vzdělávání 2030+ s radostí oznamuje rozšíření své sítě spolupracujících organizací o iniciativu AI dětem a Asociaci dobrovolných svazků obcí ČR (ADSO ČR). Obě organizace se v roli odborných partnerů připojily k Memorandu o partnerství pro vzdělávání...

Spolupráci s Partnerstvím pro vzdělávání 2030+ navázala organizace Pomáháme školám k úspěchu

Partnerství pro vzdělávání 2030+ vítá nového odborného partnera. Obecně prospěšná společnost Pomáháme školám k úspěchu, financovaná Nadací The Kellner Family Foundation, přispívala svou expertízou k činnosti Partnerství 2030+ a především jeho pracovní skupiny Místní...

Vzdělávací výsledky českých dětí dlouhodobě stagnují. Jakou podporu školy potřebují, pokud se to má změnit?

Partnerství pro vzdělávání 2030+ zveřejnilo český překlad unikátní kanadské studie Kennetha Leithwooda Silné školské distrikty a jejich leadership. U příležitosti vydání této publikace se pod názvem Jaká podpora pro školy má největší dopad na zlepšování učení žáků? Co...

Do konkurzů na ředitele škol se hlásí málo kandidátů, odrazuje strach z administrativní zátěže a politikaření. Bez uceleného systému podpory ředitelů se to nezlepší

O kvalitě výuky ve škole rozhoduje do značné míry ředitel školy. Jeho schopnost pedagogicky vést školu má podle výzkumů přímý dopad na učení žáků - ovlivňuje až 25  procent jejich vzdělávacích výsledků. Zhruba v polovině konkurzů na ředitele školy ale podle České...