Do konkurzů na ředitele škol se hlásí málo kandidátů, odrazuje strach z administrativní zátěže a politikaření. Bez uceleného systému podpory ředitelů se to nezlepší

O kvalitě výuky ve škole rozhoduje do značné míry ředitel školy. Jeho schopnost pedagogicky vést školu má podle výzkumů přímý dopad na učení žáků – ovlivňuje až 25 procent jejich vzdělávacích výsledků. Zhruba v polovině konkurzů na ředitele školy ale podle České školní inspekce ale zřizovatel vybírá jen ze dvou zájemců.

Celou tiskovou zprávu si můžete přečíst ZDE.

Témata:

Další novinky

Hledáme vaše příklady dobré praxe

Na půdě Partnerství 2030+ a České rady dětí a mládeže vzniká publikace zaměřující se na wellbeing v neformálním vzdělávání. Do publikace budou zařazeny reálné materiály, nápady a přístupy, které pomáhají volnočasovým vedoucím, dětem a mladým lidem cítit se (nejen) v...

Novinky z Partnerství pro vzdělávání 2030+ (květen 2025)

Na ředitelích škol záleží, a tak je víc než dobře, že úsilí nastavit lepší podmínky pro jejich práci i pro jejich profesní rozvoj dostalo důležitý impuls. Ministerstvo školství představilo plán, který počítá se zavedením kompetenčního rámce pro ředitele škol (a tím i...

Novinky z Partnerství pro vzdělávání 2030+ (duben 2025)

V posledních týdnech a měsících jsou témata, na která se Partnerství pro vzdělávání 2030+ dlouhodobě zaměřuje – kvalita vzdělávání a wellbeing žáků a žákyň i jejich vyučujících a kvalita a efektivita školské správy – stále častěji diskutovaná ve veřejném prostoru....

Novinky z Partnerství pro vzdělávání 2030+ (únor 2025)

Únorový newsletter bude do značné míry věnovaný ohlédnutí za Týdnem pro wellbeing ve škole. Letošní ročník se uskutečnil od 4. do 11. února a bylo to velké. Spolupracovalo s námi na něm téměř 120 organizací a institucí napříč vzdělávací komunitou, přihlásilo se k němu...