Tisková zpráva: Co je třeba k tomu, aby se zlepšila kvalita učení dětí ve všech mateřských a základních školách? Vyšla závěrečná zpráva z veřejné konzultace

Technologické centrum Praha ve spolupráci s Partnerstvím pro vzdělávání 2030+ vydalo publikaci Vyhodnocení veřejné konzultace dokumentu „Návrh na posílení systému vedení a podpory mateřských a základních škol v ČR“. Tým expertů Partnerství pro vzdělávání 2030+ v Návrhu popsal svou představu o tom, co je potřeba ve školství změnit, aby bylo možné zlepšit vzdělávací výsledky, wellbeing a rovné šance dětí a mladých lidí v Česku. O to se v posledních dvaceti letech pokoušela celá řada reforem. Mezinárodní šetření PISA a TIMSS ale ukazují, že přes tyto snahy vzdělávací výsledky českých žáků a žákyň ve srovnání s jejich vrstevníky v zemích OECD dlouhodobě stagnují a české děti méně často věří, že mohou ve škole uspět. Šance dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí jsou pak ve srovnání s jinými zeměmi OECD extrémně malé.

Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.

Další publikace, překlady a výstupy Partnerství

Partnerství pro vzdělávání 2030+ představilo první výsledky práce na návrhu efektivního školního poradenského pracoviště

Partnerství pro vzdělávání 2030+ uspořádalo akci Prevence, psychosociální podpora, cílená opatření, na které byly představeny první výstupy z přípravy návrhu efektivního školního poradenského pracoviště (ŠPP). Pracovní skupina Wellbeing složená z expertů a expertek z...

Partnerství pro vzdělávání 2030+ vítá nové partnery: AI dětem a Asociaci dobrovolných svazků obcí

Partnerství pro vzdělávání 2030+ s radostí oznamuje rozšíření své sítě spolupracujících organizací o iniciativu AI dětem a Asociaci dobrovolných svazků obcí ČR (ADSO ČR). Obě organizace se v roli odborných partnerů připojily k Memorandu o partnerství pro vzdělávání...

Spolupráci s Partnerstvím pro vzdělávání 2030+ navázala organizace Pomáháme školám k úspěchu

Partnerství pro vzdělávání 2030+ vítá nového odborného partnera. Obecně prospěšná společnost Pomáháme školám k úspěchu, financovaná Nadací The Kellner Family Foundation, přispívala svou expertízou k činnosti Partnerství 2030+ a především jeho pracovní skupiny Místní...

Vzdělávací výsledky českých dětí dlouhodobě stagnují. Jakou podporu školy potřebují, pokud se to má změnit?

Partnerství pro vzdělávání 2030+ zveřejnilo český překlad unikátní kanadské studie Kennetha Leithwooda Silné školské distrikty a jejich leadership. U příležitosti vydání této publikace se pod názvem Jaká podpora pro školy má největší dopad na zlepšování učení žáků? Co...

Do konkurzů na ředitele škol se hlásí málo kandidátů, odrazuje strach z administrativní zátěže a politikaření. Bez uceleného systému podpory ředitelů se to nezlepší

O kvalitě výuky ve škole rozhoduje do značné míry ředitel školy. Jeho schopnost pedagogicky vést školu má podle výzkumů přímý dopad na učení žáků - ovlivňuje až 25  procent jejich vzdělávacích výsledků. Zhruba v polovině konkurzů na ředitele školy ale podle České...