Publikace Jak české školství spravovaly školské úřady a co z toho plyne pro Strategii 2030+

Nakladatelství Wolters Kluwer ve spolupráci s Partnerstvím pro vzdělávání 2030+ vydalo publikaci Tomáše Boudy, která shrnuje jeho zkušenost ředitele školského úřadu (v letech 1991-2000) a přináší pohled na klady a zápory tzv. odvětvového řízení škol v 90. letech. Publikace je příspěvkem do diskuse o zavedení místní školské správy a jejích možných podobách. Tomáš Bouda přednášel v roce 2023 na toto téma v rámci série odborných konferencí k tématu místní školské správy, jeho přednáška je k dispozici na YouTube. Rozcestník k výstupům ze všech uskutečněných online konferencí je k dispozici na našem webu.

Publikaci si můžete objednat zde.

Témata:

Další novinky

Hledáme vaše příklady dobré praxe

Na půdě Partnerství 2030+ a České rady dětí a mládeže vzniká publikace zaměřující se na wellbeing v neformálním vzdělávání. Do publikace budou zařazeny reálné materiály, nápady a přístupy, které pomáhají volnočasovým vedoucím, dětem a mladým lidem cítit se (nejen) v...

Novinky z Partnerství pro vzdělávání 2030+ (květen 2025)

Na ředitelích škol záleží, a tak je víc než dobře, že úsilí nastavit lepší podmínky pro jejich práci i pro jejich profesní rozvoj dostalo důležitý impuls. Ministerstvo školství představilo plán, který počítá se zavedením kompetenčního rámce pro ředitele škol (a tím i...

Novinky z Partnerství pro vzdělávání 2030+ (duben 2025)

V posledních týdnech a měsících jsou témata, na která se Partnerství pro vzdělávání 2030+ dlouhodobě zaměřuje – kvalita vzdělávání a wellbeing žáků a žákyň i jejich vyučujících a kvalita a efektivita školské správy – stále častěji diskutovaná ve veřejném prostoru....

Novinky z Partnerství pro vzdělávání 2030+ (únor 2025)

Únorový newsletter bude do značné míry věnovaný ohlédnutí za Týdnem pro wellbeing ve škole. Letošní ročník se uskutečnil od 4. do 11. února a bylo to velké. Spolupracovalo s námi na něm téměř 120 organizací a institucí napříč vzdělávací komunitou, přihlásilo se k němu...