Tisková zpráva – Zvýšit kvalitu vzdělávání a snížit vzdělávací nerovnosti nepůjde při současném nastavení školské správy, vyplynulo z výsledků veřejné konzultace

Partnerství pro vzdělávání 2030+ ve spolupráci s Technologickým centrem Praha představilo výsledky veřejné konzultace Návrhu na posílení systému vedení a podpory MŠ a ZŠ v ČR. Veřejná konzultace proběhla od září do prosince 2023 ve dvou kolech. V prvním kole se k Návrhu vyjádřili nezávislí experti, ve druhém kole svá odborná stanoviska k němu vyjádřilo 67 organizací, včetně velkých střešních organizací sdružujících experty ve vzdělávání, pedagogické pracovníky nebo zástupce obcí, tedy zřizovatelů škol.

Tiskovou zprávu si můžete přečíst či stáhnout na tomto odkazu.

Témata:

Další publikace, překlady a výstupy Partnerství

Partnerství pro vzdělávání 2030+ představilo první výsledky práce na návrhu efektivního školního poradenského pracoviště

Partnerství pro vzdělávání 2030+ uspořádalo akci Prevence, psychosociální podpora, cílená opatření, na které byly představeny první výstupy z přípravy návrhu efektivního školního poradenského pracoviště (ŠPP). Pracovní skupina Wellbeing složená z expertů a expertek z...

Partnerství pro vzdělávání 2030+ vítá nové partnery: AI dětem a Asociaci dobrovolných svazků obcí

Partnerství pro vzdělávání 2030+ s radostí oznamuje rozšíření své sítě spolupracujících organizací o iniciativu AI dětem a Asociaci dobrovolných svazků obcí ČR (ADSO ČR). Obě organizace se v roli odborných partnerů připojily k Memorandu o partnerství pro vzdělávání...

Spolupráci s Partnerstvím pro vzdělávání 2030+ navázala organizace Pomáháme školám k úspěchu

Partnerství pro vzdělávání 2030+ vítá nového odborného partnera. Obecně prospěšná společnost Pomáháme školám k úspěchu, financovaná Nadací The Kellner Family Foundation, přispívala svou expertízou k činnosti Partnerství 2030+ a především jeho pracovní skupiny Místní...

Vzdělávací výsledky českých dětí dlouhodobě stagnují. Jakou podporu školy potřebují, pokud se to má změnit?

Partnerství pro vzdělávání 2030+ zveřejnilo český překlad unikátní kanadské studie Kennetha Leithwooda Silné školské distrikty a jejich leadership. U příležitosti vydání této publikace se pod názvem Jaká podpora pro školy má největší dopad na zlepšování učení žáků? Co...

Do konkurzů na ředitele škol se hlásí málo kandidátů, odrazuje strach z administrativní zátěže a politikaření. Bez uceleného systému podpory ředitelů se to nezlepší

O kvalitě výuky ve škole rozhoduje do značné míry ředitel školy. Jeho schopnost pedagogicky vést školu má podle výzkumů přímý dopad na učení žáků - ovlivňuje až 25  procent jejich vzdělávacích výsledků. Zhruba v polovině konkurzů na ředitele školy ale podle České...

Ředitelkou Partnerství pro vzdělávání 2030+ se stala Silvie Pýchová

Ředitelkou Partnerství pro vzdělávání 2030+ je od 1. května expertka na vzdělávací politiku Silvie Pýchová. Dosavadní programová manažerka vystřídala Jakuba Nováka. Ten Partnerství řídil od listopadu 2022 a úspěšně ho provedl zásadní transformací, během níž se...