Partnerství pro vzdělávání 2030+ zahajuje veřejnou konzultaci Návrhu efektivního školního poradenského pracoviště

Organizace Partnerství pro vzdělávání 2030+ dnes na konferenci Škola jako místo setkávání pořádané Wolters Kluwer ČR zahajuje veřejnou konzultaci Návrhu efektivního školního poradenského pracoviště. Tento komplexní dokument navrhuje cíle, principy a standardní činnosti poradenských týmů ve školách v souladu s aktuálními potřebami studujících a vyučujících a nabízí praktický rámec pro budoucí standardy i metodickou podporu. Reaguje na dlouhodobě detekované slabiny systému, kterými jsou nejasné cíle, chybějící koordinace a sjednocená metodická podpora, rozdílná kvalita služeb nebo personální deficity.

Tiskovou zprávu si můžete přečíst na tomto odkazu.

Další publikace, překlady a výstupy Partnerství

Společenství obcí má být nástroj, jak nabídnout lepší veřejné služby. Včetně lepších škol

Partnerství pro vzdělávání 2030+ uspořádalo online konferenci na téma Jak využít společenství obcí pro zlepšování vzdělávacích výsledků a rovných šancí žáků. Akce se konala v kontextu příprav pilotního ověření místní školské správy, které chystá Ministerstvo školství,...

Partnerství pro vzdělávání 2030+ představilo první výsledky práce na návrhu efektivního školního poradenského pracoviště

Partnerství pro vzdělávání 2030+ uspořádalo akci Prevence, psychosociální podpora, cílená opatření, na které byly představeny první výstupy z přípravy návrhu efektivního školního poradenského pracoviště (ŠPP). Pracovní skupina Wellbeing složená z expertů a expertek z...

Partnerství pro vzdělávání 2030+ vítá nové partnery: AI dětem a Asociaci dobrovolných svazků obcí

Partnerství pro vzdělávání 2030+ s radostí oznamuje rozšíření své sítě spolupracujících organizací o iniciativu AI dětem a Asociaci dobrovolných svazků obcí ČR (ADSO ČR). Obě organizace se v roli odborných partnerů připojily k Memorandu o partnerství pro vzdělávání...

Spolupráci s Partnerstvím pro vzdělávání 2030+ navázala organizace Pomáháme školám k úspěchu

Partnerství pro vzdělávání 2030+ vítá nového odborného partnera. Obecně prospěšná společnost Pomáháme školám k úspěchu, financovaná Nadací The Kellner Family Foundation, přispívala svou expertízou k činnosti Partnerství 2030+ a především jeho pracovní skupiny Místní...

Vzdělávací výsledky českých dětí dlouhodobě stagnují. Jakou podporu školy potřebují, pokud se to má změnit?

Partnerství pro vzdělávání 2030+ zveřejnilo český překlad unikátní kanadské studie Kennetha Leithwooda Silné školské distrikty a jejich leadership. U příležitosti vydání této publikace se pod názvem Jaká podpora pro školy má největší dopad na zlepšování učení žáků? Co...

Do konkurzů na ředitele škol se hlásí málo kandidátů, odrazuje strach z administrativní zátěže a politikaření. Bez uceleného systému podpory ředitelů se to nezlepší

O kvalitě výuky ve škole rozhoduje do značné míry ředitel školy. Jeho schopnost pedagogicky vést školu má podle výzkumů přímý dopad na učení žáků - ovlivňuje až 25  procent jejich vzdělávacích výsledků. Zhruba v polovině konkurzů na ředitele školy ale podle České...