Aktuálně
Říjnová studijní cesta Partnerství 2030+ do Nizozemí
25. – 30. října jsme uspořádali studijní cestu do Nizozemí, které se zúčastnily tři desítky stakeholderů působících v různých oblastech českého vzdělávacího systému, od místní a státní správy, přes školy po neziskové organizace. Cílem studijní cesty bylo bližší...
Střední článek ve vzdělávání: vymezení pojmu, přístupy a implikace pro vzdělávací politiku
Střední článek podpory nebo řízení je jedním z nejdiskutovanějších pojmů současné vzdělávací politiky, a to nejen v kontextu České republiky. Článek Arnošta Veselého sleduje dva cíle: 1) probíhající debatu o SČ ukotvit v odborné literatuře a podat její základní...
Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření
Publikace s názvem „Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření“ shrnuje poznatky a zkušenosti získané během prvního roku Partnerství pro vzdělávání 2030+. Test změn na webu v příspěvku Budeme rádi, když...
Proběhla online snídaně Nadace České spořitelny na téma „Jak na kolektivní dopad ve vzdělávání“
Snídaně se konala 4. 10. 2021 od 9:30 do 11:00. Hosty nadační snídaně byli Ondřej Liška, člen správní rady Nadace České spořitelny; Jaromír Beran, stálý zástupce náměstka pro řízení sekce vzdělávání a mládeže MŠMT; Jiří Holý, předseda Asociace krajských vzdělávacích...
Seznamte se s výsledky průzkumu na téma Wellbeing ve vzdělávání
Ve spolupráci s agenturou STEM proběhl v srpnu mezi řediteli a ředitelkami českých základních škol průzkum na téma Wellbeing ve vzdělávání. 29. září výsledky průzkumu představila na tiskové konferenci Jitka Uhrová z agentury STEM. Následné diskuse se účastnila také...
Zveme vás na webinář projektu P-KAP na téma „Jak pečovat o wellbeing pedagogů a žáků a nastolit ve škole atmosféru důvěry“
Webinář na téma „Jak pečovat o wellbeing pedagogů a žáků a nastolit ve škole atmosféru důvěry“ proběhne 21. 9. 2021 od 13:00 do 14:30. Na webináři se seznámíte se souvislostmi mezi stresem a učením i s konkrétními možnostmi, jak dlouhodobě podporovat wellbeing žáků i...
Vzdělávací neúspěšnost a socioekonomické problémy ORP – Typologie obcí
Analýza vytváří typologii ORP podle toho, zda v nich problémy ve vzdělávání odpovídají sociální situaci v regionu (72 % regionů), či vzdělávání za sociálními podmínkami zaostává (14 %) nebo naopak překonává očekávání (14 %). Celý text si přečtěte...
Netlačme na pilu tam, kde už nejsou síly
15. 7. vyšel v deníku.cz rozhovor se Silvií Pýchovou na téma wellbeing. Rozhovor si můžete přečíst ZDE.
Partnerství pro vzdělávání 2030+ na Radiu Proglas
Silvie Pýchová hovořila 15. 6. na Radiu Proglas o Partnerství pro vzdělávání 2030+, nutnosti zavedení středního článku, podpoře wellbeingu ve školách a nenaplněných plánech v českém vzdělávání. Celý pořad si můžete poslechnout ZDE. Článek k pořadu si přečtěte...
Partnerství v červnovém vydání časopisu Řízení školy
V červnovém vydání časopisu Řízení školy můžete najít hned několik příspěvků od zástupců Partnerství. Přepis hlavního vystoupení Michaela Fullana na dubnové konferenci Úspěch pro každého žáka připravila Silvie Pýchová. Vladimír Srb ve svém příspěvku Proč potřebujeme...