Aktuálně
Michael Fullan: Správné hybné síly pro úspěch systému jako celku
Michael Fullan pojmenovává v přeložené studii důvody, proč se v posledních desetiletích nedaří dosáhnout systémové změny v systému vzdělávání, který považuje za zastaralý. Především ale navrhuje, jak změnit paradigma a díky tomu skutečně dosáhnout reformy vzdělávacího...
Říjnová studijní cesta Partnerství 2030+ do Nizozemí
25. – 30. října jsme uspořádali studijní cestu do Nizozemí, které se zúčastnily tři desítky stakeholderů působících v různých oblastech českého vzdělávacího systému, od místní a státní správy, přes školy po neziskové organizace. Cílem studijní cesty bylo bližší...
Střední článek ve vzdělávání: vymezení pojmu, přístupy a implikace pro vzdělávací politiku
Střední článek podpory nebo řízení je jedním z nejdiskutovanějších pojmů současné vzdělávací politiky, a to nejen v kontextu České republiky. Článek Arnošta Veselého sleduje dva cíle: 1) probíhající debatu o SČ ukotvit v odborné literatuře a podat její základní...
Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření
Publikace s názvem „Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření“ shrnuje poznatky a zkušenosti získané během prvního roku Partnerství pro vzdělávání 2030+. Test změn na webu v příspěvku Budeme rádi, když...
Proběhla online snídaně Nadace České spořitelny na téma „Jak na kolektivní dopad ve vzdělávání“
Snídaně se konala 4. 10. 2021 od 9:30 do 11:00. Hosty nadační snídaně byli Ondřej Liška, člen správní rady Nadace České spořitelny; Jaromír Beran, stálý zástupce náměstka pro řízení sekce vzdělávání a mládeže MŠMT; Jiří Holý, předseda Asociace krajských vzdělávacích...
Seznamte se s výsledky průzkumu na téma Wellbeing ve vzdělávání
Ve spolupráci s agenturou STEM proběhl v srpnu mezi řediteli a ředitelkami českých základních škol průzkum na téma Wellbeing ve vzdělávání. 29. září výsledky průzkumu představila na tiskové konferenci Jitka Uhrová z agentury STEM. Následné diskuse se účastnila také...
Zveme vás na webinář projektu P-KAP na téma „Jak pečovat o wellbeing pedagogů a žáků a nastolit ve škole atmosféru důvěry“
Webinář na téma „Jak pečovat o wellbeing pedagogů a žáků a nastolit ve škole atmosféru důvěry“ proběhne 21. 9. 2021 od 13:00 do 14:30. Na webináři se seznámíte se souvislostmi mezi stresem a učením i s konkrétními možnostmi, jak dlouhodobě podporovat wellbeing žáků i...
Vzdělávací neúspěšnost a socioekonomické problémy ORP – Typologie obcí
Analýza vytváří typologii ORP podle toho, zda v nich problémy ve vzdělávání odpovídají sociální situaci v regionu (72 % regionů), či vzdělávání za sociálními podmínkami zaostává (14 %) nebo naopak překonává očekávání (14 %). Celý text si přečtěte...
Netlačme na pilu tam, kde už nejsou síly
15. 7. vyšel v deníku.cz rozhovor se Silvií Pýchovou na téma wellbeing. Rozhovor si můžete přečíst ZDE.
Partnerství pro vzdělávání 2030+ na Radiu Proglas
Silvie Pýchová hovořila 15. 6. na Radiu Proglas o Partnerství pro vzdělávání 2030+, nutnosti zavedení středního článku, podpoře wellbeingu ve školách a nenaplněných plánech v českém vzdělávání. Celý pořad si můžete poslechnout ZDE. Článek k pořadu si přečtěte...