Do konkurzů na ředitele škol se hlásí málo kandidátů, odrazuje strach z administrativní zátěže a politikaření. Bez uceleného systému podpory ředitelů se to nezlepší

O kvalitě výuky ve škole rozhoduje do značné míry ředitel školy. Jeho schopnost pedagogicky vést školu má podle výzkumů přímý dopad na učení žáků – ovlivňuje až 25 procent jejich vzdělávacích výsledků. Zhruba v polovině konkurzů na ředitele školy ale podle České školní inspekce ale zřizovatel vybírá jen ze dvou zájemců.

Celou tiskovou zprávu si můžete přečíst ZDE.

Témata:

Další novinky

PF 2026

Vážené kolegyně a vážení kolegové, děkujeme za spolupráci a odvahu v roce 2025. Přejeme Vám klidné prožití Vánoc, pevné zdraví a spokojený rok 2026. Tým Partnerství ve vzdělávání 2030+

Hledáme vaše příklady dobré praxe

Na půdě Partnerství 2030+ a České rady dětí a mládeže vzniká publikace zaměřující se na wellbeing v neformálním vzdělávání. Do publikace budou zařazeny reálné materiály, nápady a přístupy, které pomáhají volnočasovým vedoucím, dětem a mladým lidem cítit se (nejen) v...